11 Şubat 2008 Pazartesi

ALTERNATİF BİR SEVGİLİLER GÜNÜ

Sevgililer günü yaklaşıyor. Ne yapmayı düşünüyorsunuz?

Kişisel olarak reklam ağırlıklı ve sanki insanların para harcaması için oluşturulmuş sevgililer günü ve benzeri yapay bayramlar beni rahatsız ediyor. Çevremde tanıdığım pek çok insan da (kadın veya erkek) benim gibi düşünüyor.

Ancak ne yazık ki benim (ve bizlerin) bu yapay bayramlara bakışımız eşlerimizin beklentilerini ve umutlarını etkilemiyor. Yani hala, o gün çok özel şeyler bekliyorlardır mutlaka. Belki merakla ve heyecanla o günün ve sizin onlara ne alacağınızın hayalini kuruyorlardır.

Doğal olarak, sevgililer gününde bir kişinin eşi veya arkadaşı için yapacakları büyük ihtimalle maddi şeyler olacaktır. Ona hediye almak, iyi bir yerde güzel bir yemeğe götürmek gibi. Hatta özel sadece sevgililer günü için düzenlenen geceler, partiler var. Bazıları eminin bu olasılığı da çok ciddiye alacaktır.

Ama benim sizlere önerim, ve tabi ki benim de yapacağım şey, bu sevgililer gününde farklı bir şey, yani "pahada hafif ama yükte ağır" bir şeyler yapmak. Açıklayayım ne demek istediğimi?
Paranın satın alabileceği şeylere değil de alamayacağı şeylere odaklanalım. Mesela, eşimize sevgimizi verelim. O gün onu hediyelere veya paraya boğmak yerine sevgiye boğalım. Onu sevgimizle şımartalım ve onun ayaklarını yerden keselim.

Zor geliyor değil mi? Parayla bir şeyler almak ve böylece görevimizi yerine getirmek daha kolay. Oysa sevmek, gerçekten sevmek zor.

Ama neden olmasın?

Hazır günün ismi de sevgi-liler günüyken onu hediyelerimizle değil de sevgimizle şaşırtmak bana daha cazip geliyor. Daha ucuz değil ama daha etkili olacağını, daha zayıf değil ama daha verimli olacağını düşünüyorum. Eşimin bu alternatif günden daha çok hoşlanacağından da eminim.

Yine de bu ona hiçbir hediye almamak anlamına gelmiyor tabi. Ama hediye merkezli bir sevgililer günü yerine sevgi merkezli bir sevgililer günü planlamaktan bahsediyorum. Ona gül, sevdiği bir çikolata veya hoşlanacağı bir şeyi almak sevginizi ifadenize biraz daha anlam katabilir.

Siz de düşünün. Onu her zamanki gibi değil de farklı bir şekilde sevindirin. "Pahada hafif ama yükte ağır" bir sevgililer günü planlayın.

Ne dersiniz? Denemeye değer mi?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yastığa bırakılmış küçük bir kart, çok sevdiği bir tatlıyı hazırlamak, günün içinde cebinden çıkan kısacık bir not, sevgiye dair!
Serda